Generalforsamling i Guldbergsgadekarréen

Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

  • Denne begivenhed er allerede afholdt.

Generalforsamling i Guldbergsgadekarréen

april 5 @ 08:00 - 17:00

Som beboer i Guldbergsgadekarreen inviteres du til den årlige generalforsamling, hvor temaet er drift og hold af gårdens arealer med særligt fokus på udvikling af de grønne områder.

Alle er meget velkommen.

Tid:
23. april kl 16:30-18:30

Sted:
Som noget nyt holder vi generalforsamlingen i et telt i vores egen gård. Det synes vi er naturligt, når gården er ramme om alle Gårdlaugets aktiviteter. Det er desuden nemt for alle at deltage, når det foregår lige her, hvor vi bor.

Program:
Velkomst og en kop kaffe/te
Valg af dirigent og ordstyrer
Formandens beretning
Gårdens drift og hold, herunder affaldshåndtering og havepasning
Oplæg om ‘grønne aktiviteter’ i gården, herunder havegruppe, ansøgning og midler til fremme af de grønne områder m.fl.
Oplæg om styrket kommunikation via Gårdlaugets hjemmeside www.guldbergsgadekareen.dk og via gårdlaugets Facebookside.
Regnskab for 2023 og budget for 2024
Præsentation af forslag og afstemning om disse
Bestyrelsen stiller i år to forslag, som skal sikre, at Gårdlauget fremadrettet har økonomi til de aktiviteter, som medlemmerne ønsker. Se bilag
Valg til bestyrelsen
Vi opfordrer dig som beboer med engagement i gården til at overveje at stille op. Der er plads til og brug for alle, der vil være med. Vi har det hyggeligt ved møderne, og det er ikke tidskrævende.

Frist for indlevering af forslag:
Forslag skal sendes til gis@vestadm.com senest den 09.04.2024 (følg vejledningen via. indkaldelsen på Probo).
En nem lille guide til at skrive et forslag finder du på Gårdlaugets hjemmeside: https://www.guldbergsgadekarreen.dk/forslag-til-gf/

Forplejning:
Vi byder også på lidt mad i forbindelse med arrangementet

Med grønne hilsner
Jens, Jens, Søren, Mia og Marie
Bestyrelsen i Guldberggadekaréens gårdlaug

Bilag:

Forslag fra bestyrelsen

Forslag 1:
Bestyrelsen anbefaler 8 procents stigning i foreningernes årlige bidrag til gårdlauget.

Begrundelse:

Vi anbefaler, at bidraget til gårdlauget følger inflationen, da gårdlaugets udgifter også stiger med inflationen. Forslaget vil dermed sikre, at indtægterne flugter udgifterne.
Vi forventer øgede krav om affaldssortering fra Københavns Kommune, som vil båndlægge yderligere timer for vores havemand Jann, som i forvejen bruger det meste af sin tid på at sikre, at vores affald kan være i de containere, der er til rådighed, da vi ellers kommer til at betale for flere containere/afhentninger.
Samtidig er der fra både beboere og gårdlaugets bestyrelse et ønske om at vores gård er en frodig have med både pryd- og nytteplanter i et vist omfang. Så det skal der på budgettet også være midler til.
Endelig ønsker vi, at der på budgettet være en buffer til uforudsete håndværkerudgifter af en vis størrelse, da erfaringen har vist, at de kommer. Fx til elarbejde eller  kloak og rørarbejde i gården. Og uden en stigning i bidraget, har vi en meget lille sum til den slags.

Forslag 2:
Bestyrelsen foreslår, at hver forening fremover overfører midler til gårdlauget, som foreningen måtte få retur fra Københavns Kommune for sparede omkostninger til affaldssortering.

Begrundelse:
Det er i praksis gårdlauget som betaler vores havemand Jann for at sikre, at foreningernes affald kan være i så få containere som muligt. En eventuel besparelse bør derfor også tilfalde gårdlauget.

 

 

Detaljer

Dato:
april 5
Tidspunkt:
08:00 - 17:00

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.  Læs mere